1
Onderzoeken
We starten met onderzoek. Weg met dat onderbuikgevoel en aan de slag met echte data. Wat vinden je medewerkers echt? Hoe komt dat over op je klanten?
Verhoog de betrokkenheid van je medewerkers
Door te investeren in de betrokkenheid van je medewerkers verhoog je de productiviteit, word je gewilder als werkgever en verlaag je het ziekteverzuim en verloop.
​
De Total Organization Experience, creëert een werkomgeving van gelijkwaardigheid. Een omgeving waar medewerkers zich erkent, gehoord en gewaardeerd voelen. Door aandacht te hebben voor de persoonlijke en professionele behoeften van medewerkers, zorg je voor echte verbinding. Het resultaat: hoge productiviteit, lager verzuim en minder verloop. Je bouwt aan een organisatie met Meer Resultaat en Minder Gedoe.
2
De Thema's
De onderwerpen die spelen, prioriteren we in een overzichtelijke lijst. De backlog noemen we dat. Daar houden we per thema bij welke verbeteringen we doorvoeren en hoe we dat gaan meten.
3
Iteratieve acties
Met de backlog als werkvoorraad gaan we in thema-teams aan de slag om verbeteringen door te voeren. Door kleine stappen te nemen blijven we wendbaar en wordt de implementatie duurzaam.
4
Vinger aan de pols
Ieder kwartaal onderzoeken we het effect van de verbeteringen. We laten je precies zien waar de grootte successen behaald zijn. Ook nieuwe thema's kunnen naar voren komen. Die komen weer op de backlog voor de toekomst.
Van meten naar verbeteren
De TOE-Scan maakt op laagdrempelige wijze zichtbaar waar verbeteringen doorgevoerd kunnen worden. De kracht van onze TOE-Scan is dat deze veel verder gaat dan alleen de medewerkers of klanten. De TOE-Scan geeft inzicht in beide groepen ineens. Hierdoor ontstaat een veel beter totaalbeeld.
​
Vanuit deze eerste, maar fundamentele, stap ontstaat inzicht in de verschillende veranderthema's. Deze thema's prioriteren we tot een duidelijke backlog, georganiseerd op impact. Deze backlog kan wijzigen wanneer de situatie daarom vraagt. Dit is dus ons wendbare plan.
​
Met deze backlog gaan we in Thema groepen aan de slag. Dit doen we in kleine stapjes waardoor we snel bij kunnen sturen. Ook zorgen de kleine stapjes voor een duurzaam e gedragen resultaat.
Niet de zoveelste grote verandering waar resultaat uitblijft, maar iteratieve stappen met blijvende impact.
Kwaliteit in
✅ Gedegen analyse van medewerkers en klanten
✅ Iteratief werken aan duurzame verbeteringen
✅ Medewerkers en klanten betrekken in het totale proces
Kwaliteit uit
✅ Heldere inzichten over medewerkers en klanten
✅ Verbeteringen doorvoeren, samen met jouw medewerkers
✅ Iedereen waarop de verandering effect heeft, wordt betrokken waardoor echte impact wordt gerealiseerd.