Een Wendbare Organisatie Waarmee Je Klaar Bent Voor de Toekomst
In 5 weken je bedrijf klaarstomen voor de toekomst? Dat lijkt een utopie, maar toch kan dit ook voor jouw bedrijf realiteit worden!
Jouw bedrijf liep altijd voorop in de markt. Je merkt alleen dat je de laatste tijd steeds minder innovatief bent geworden. Meekomen met de veranderende markt kost steeds meer tijd.
​
Waarschijnlijk herken je de volgende uitdagingen wel:
😔 Jouw medewerkers lijken soms wel heel andere doelen na te streven dan jij.
​
😔 De samenwerking tussen verschillende afdelingen loopt steeds stroever.
😔 Er zijn regelmatig misverstanden over het werk dat gedaan moet worden.
​
😔 Er zijn veel vergaderingen waarbij je jezelf afvraagt hoe zinvol die eigenlijk zijn.
​
😔 Het komt vaak voor dat je klanten om dingen vragen die jij niet hebt, of dat jij dingen aanbiedt die jouw klant niet koopt.​
​
Herkenbaar? Daar sta je niet alleen in. Veel bedrijven die groeien lopen tegen deze uitdagingen aan. Gelukkig is dit wel vrij eenvoudig aan te pakken.
Technieken voor grote organisaties, aangepast voor het MKB
Wat ik jou en jouw team in 5 weken ga leren is niet nieuw. Grote bedrijven maken hier al jaren succesvol gebruik van. De manier hoe je deze kennis gaat toepassen is wel uniek!
​
✅ Geen belemmerende, voorgeschreven, manier van werken.
​​
✅ Geen overload aan coahes en begeleiders
​​
✅ Een pragmatische aanpak die jou vooruit helpt om resultaat te halen.
12 jaar praktische kennis en ervaring in 5 weken
Zoals ik aangaf werken de grote bedrijven al jaren op de manier die ik jou ook ga leren. Een manier waar ik meer dan 12 jaar verschillende bedrijven mee geholpen heb en precies ontdekt heb wat wel werkt en wat juist niet werkt.
​
De technieken die ik bij jou ga toepassen zijn de best practices uit verschillende aanpakken. Aanpakken die in zijn geheel goed werken voor een groot bedrijf, maar veel overhead hebben voor een klein bedrijf. De losse technieken maken het daarom ook voor een klein bedrijf toegankelijk.
​
In 5 weken ga je dus aan de slag met de beste tools en werkwijzen van grote bedrijven, zonder de enorme overhead die het met zich meebrengt.
5 Weken Waarin We
Bouwen Aan Jouw Succes
Het 5 weken programma is zo ontworpen dat we met zo min mogelijk productieverstoring, de maximale resultaten halen. Niet alleen met de stappen tijdens het programma zelf, maar ook door het toepassen daarna.
​
Zo is het programma opgebouwd:
-
Vooraf: Uitvoeren bedrijfsanalyse om het startpunt te bepalen
-
Week 1: Strategie bepalen en heldere doelen vaststellen
-
Week 2: Doorbreken van silo's en bevorderen van samenwerken
-
Week 3: Processen optimaliseren en stimuleren van transparantie
-
Week 4: Betere overlegstructuur om minder te vergaderen
-
Week 5: De focus naar buiten; werken aan klantgericht werken
​
Tijdens dit 5 weken programma worden de volgende resultaten behaald:​
​
✅ Heldere richting en doelen​​​
✅ Gestroomlijnde samenwerking​​​
✅ Duidelijke processen en transparantie​​​
✅ Meer afstemming, minder overleg​​​
✅ Voldoen aan klantbehoefte (= meer winst)
​​​
Het 5 weken programma helpt je iedere week een stap dichter bij je doel te komen door iedere week een stukje resultaat te leveren.
Afhankelijk van de omvang van jouw bedrijf is de investering voor het 5 weken programma € 5.000,- tot € 15.000,-​
Slechts 5 stappen naar resultaat
Stap 1: Plan een intake
Kies een datum en tijd wanneer het jou het beste uitkomt in mijn agenda.​ De intake zal online plaatsvinden waardoor het jou minimaal tijd kost.
​
Stap 2: De intake
Tijdens de intake maken we kennis en bespreken we jouw uitdagingen. Hierdoor heb ik al informatie om het programma op aan te passen. Tijdens deze intake bepalen we ook de omvang van jouw team om tot een passend prijsvoorstel te komen. Ga je akkoord, dan plannen direct de start van het programma.
​​
Stap 3: Vul de vragenlijst in
De vragenlijst is bedoeld om het startpunt te bepalen en jouw doelen vast te stellen. Op basis van die informatie gaan we aan de slag met het 5 weken programma.
​
Stap 4: Start programma
Het programma start met een workshop waarmee we het plan maken om in 5 weken tot de gewenste resultaten te komen. Vervolgens gaan we iedere week aan de slag met 1 onderwerp om aan te pakken
​
Stap 5: Evaluatie
Natuurlijk zullen er na het programma nieuwe inzichten zijn. Nieuwe ideeën of nieuwe verbeterwensen. Tijdens de evaluatie brengen we die boven tafel om de vervolgstappen te bepalen.
Vaker gestelde vragen
-
Is dit gesprek helemaal gratis?Jazeker! Voor dit gesprek worden helemaal geen kosten in rekening gebracht. Pas wanneer jij overtuigd bent dat De Organisatie Veranderaars jouw organisatie echt vooruit kunnen helpen, gaan we kijken naar de mogelijkheden en investering die daarvoor nodig is.
-
We zitten midden in een verandertraject, is dit gesprek wel zinvol voor me?Dat hangt er natuurlijk van af. Als alles goed loopt bij de verandering en je daarmee je doelen haalt, is dit gesprek misschien niet zo interessant. Aan de andere kant, je komt niet voor niets op deze pagina terecht! Onze aanpak kan overigens prima draaien naast een lopend verander traject. Deze zullen elkaar niet in de weg zitten. Hooguit aanvullen.
-
Als ik een afspraak maak, op welke mailinglijsten kom ik dan?Wij geloven er niet zo in dat het zinvol is om iedereen op een maillijst te zetten en te gaan mailen. Dat levert meer irritatie op dan klanten. Het mailadres dat je hier opgeeft wordt enkel gebruikt voor communicatie over deze afspraak en het, achteraf, toesturen van het stappenplan. Tijdens het gesprek zal aangegeven worden dat we de mogelijkheid bieden, wekelijks, een informatieve mail te ontvangen. Als je dat wilt zetten we je op die lijst. Wil je dat later toch niet, maak dan vooral gebruik van de optie om uit te schrijven.
-
Welke mails kan ik allemaal verwachten nadat ik dit formulier ingevuld heb?Zodra je het formulier op deze pagina hebt ingevuld, zullen we persoonlijk met je mail voor het maken van een afspraak. De mails die je ontvangt zullen dus enkel gaan over het tijdstip en locatie van de afspraak.
-
Kan ik een enorm goed aanbod met "eenmalige korting" verwachten?Om die verwachting meteen te temperen: nee. De prijzen van onze dienstverlening staan duidelijk op deze website vermeld. Als er tijdens het gesprek aanleiding is daarna te verwijzen dan zullen we dat doen, maar een ongelofelijke, unieke, eenmalige korting hoef je niet tijdens het gesprek te verwachten.
-
Vervang chaos door transparantieAls niemand weet wat er gaande is, is chaos het enige resultaat dat je krijgt. Creëer transparantie en ontdek de flow binnen je teams en organisatie.
-
Creëer tijd voor groeiAls jij degene bent die constant alle uitdagingen in je organisatie oplost, is het tijd om te gaan delegeren. Je moet je organisatie helpen groeien. Stop met de held van je bedrijf te zijn, start als gids van je bedrijf!
-
Win de toekomst met de innovatie van vandaagEr is maar één manier om in de toekomst aan de top te blijven: zorg dat je nu al aan de top bent! Je kunt de toekomst alleen winnen door de innovatie van vandaag te omarmen. Stop met meegaan met de stroom en begin met creatieve, innovatieve oplossingen.
-
Omarm de veranderende omgevingVerandering is de enige constante. Ja, het is cliché, maar daarom niet minder waar. Je moet verandering omarmen in je organisatie als je wilt overleven en groeien.
-
Los onzekerheid op met wendbaarheidWat gebeurt er over een uur? Ik heb geen idee. Jij waarschijnlijk ook niet. De enige manier om met die onzekerheid te leven is zo wendbaar mogelijk te zijn. In je manier van werken, denken en communiceren.
-
Maak gebruik van de collectieve krachtProbeer niet alles zelf op te lossen. Je hebt een team met kennis en ervaring. Gebruik die collectieve kracht om de beste beslissingen te nemen!
-
Er is geen falenDe enige mislukking die je kunt maken is het niet eens proberen. Als iets niet werkt zoals verwacht, heb je iets gevonden dat verbeterd moet worden. Precies dat!
-
Leid je bedrijf naar de toekomstAls ondernemer is het jouw taak om het bedrijf naar de toekomst te leiden. Begin met dat vogelperspectief en richt je op de lange termijn. De rest wordt door jouw team afgehandeld.
-
Creëer echte impactJe bent je bedrijf begonnen om de wereld te veranderen. Maak niet de fout om in je bedrijf te werken om het draaiende te houden. Werk aan je bedrijf om het te laten groeien!
-
Tevreden klanten zijn winstgevende klantenCreëer een klantgerichte mindset. Jouw klanten zijn het belangrijkst voor je bedrijf. Zij zorgen ervoor dat je bedrijf groeit en bloeit.